Tell them all I know now, shout it from the roof tops .

Är det någon mer än jag som blir fruktansvärt trött på alla som ska skryta om sina perfekta liv på facebook like all the time? Missförstå mig rätt, jag har i princip bara människor som jag bryr mig åtminstone lite om kvar på facebook (förutom de som jag känner kommer cause a big frickin scen om man skulle råka springa in i dem på stan... don't worry, jag ska ta bort dem med, i sinom tid), så jag vill ju så klart att de ska må och ha det bra, men det blir bara lite för mycket och lite för påmålat när det dyker upp 3-4 statusar VARJE dag om hur fantastiskt allting är, jag kräks lite i min mun faktiskt. Jag är totalt medveten om att jag låter som en liten tvär bitterfitta just nu, men jag kan fan i mig inte hålla det inom mig längre! Det är faktiskt lite äckligt, när folk skryter. 
Visst, man kan vara stolt över sina bedrifter och jävligt nöjd med sitt liv och sin partner, men måste man skriva om det hela tiden? Måste man tala om för alla hur mycket man har tränat under dagen/veckan? När folk kanske vänder upp och ner på sina liv för att försöka hitta tid till att träna själva, eller precis återhämtat sig från en kraftig ät- och kroppsstörning? Måste man tala om för alla hur äckligt underbar ens sambo är flera gånger om dan? När det finns de som sitter och är så ensamma att det gör ont i själen på dem. Okay okay, det händer faktiskt att jag också skriver lite småsöta statusar till min flickvän, det ska jag inte sticka under stol med, men jag gör det kanske en gång i månaden. Det blir så fake annars, på något vis. Åh hej jag är en moraltant, I get it, jag är också ganska otrevlig nu, och jag säger inte att man inte får skriva om sin fantastiska träning, sin perfekta bebis, sin görunderbara partner eller sitt enastående jobb, men MÅTTLIGA MÄNGDER TACK. Annars blir ni doldisar på fakebook. Tyvärr.
 
Nu har jag gnällt färdigt. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0